Vancouver Island in zicht

12 augustus 2018 - Campbell River, Canada

we staan hoor. in de rij voor de BC Ferrie boat. het is nu 12:40 10 augustus.en we zijn om half 4 aan de beurt. dus 3 uurtjes wachten.
zo we zijn er. Vancouver Island. water en bier ingeslagen en op zoek naar een campingplaatsje. Vlakbij Nanaimo komen we op First Nations gebied een plekje tegen. Praktisch aan het water.
beschermd gebied voor oesters, schelpen, mosselen etc.
John en Joan zijn onze buren. Zij staan hier al 19 jaar. Er is een hele groep pensionado's.
Erg aardig allemaal. we krijgen van Joan een tafelkleed voor op de tafel en genieten van steak en ondergaande zon.
11 augustus. Rustig opgestaan. ontbeten en naar Qualicum gereden. Een voor europeaanse begrippen slaperig stadje. Even naar de kapper en weer verder. toen deels over hw 19 naar Campbell river. We moeten nu de reistijd beter in de gaten gaan houden willen we nog naar Tofino komen. Maar eerst Campbell River. Op naar de tourist info. Yeah, morgen Whale watching. 6 uur lang. Nu nog tijd om naar de suspension bridge in Elk park te gaan.
Hier geen mensenmassa's. en uh...gratis. heerlijk gegeten in Sea Food Restaurant en daarna op de parkeerplaats aan de haven geslapen met een zeeleeuw voor de deur.
12 aug.
Van 9 tot 3 Whalewatching. Wat een ervaring. Al gelijk bij uitvaren een groep van 4 a 5 Orka's gespot. Wauw, heel bijzonder. Wel wordt er 200 m afstand gehouden (verplicht). dan volgen de bultruggen. Een prachtige tocht over rustig water langs kust en eilanden. Eagles, zeeleeuwen en nog meer bultruggen gezien. plus heel veel ongerepte natuur. in een woord onvergetelijk!! Thanks to captain Jim. even koffie bij M en off we go.

1. Oma Leny:
    16 augustus 2018
    Wat een gezellig verhaal.
    Veel gezien / gedaan etc.
    Ga door met genieten..liefs